Forum Republiki Bialeńskiej
Samolot B-525 - Wersja do druku

+- Forum Republiki Bialeńskiej (http://spolecznosc.bialenia.org.pl)
+-- Dział: Instytucje i jednostki organizacyjne (http://spolecznosc.bialenia.org.pl/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Przedsiębiorstwa (http://spolecznosc.bialenia.org.pl/forumdisplay.php?fid=99)
+---- Dział: Zakłady Lotnicze Ronon Air Tech (http://spolecznosc.bialenia.org.pl/forumdisplay.php?fid=100)
+----- Dział: Produkcja dla gwardii lennych i regionalnych (http://spolecznosc.bialenia.org.pl/forumdisplay.php?fid=164)
+----- Wątek: Samolot B-525 (/showthread.php?tid=526)



Samolot B-525 - Ronon Dex - 14-07-2019

Średni samolot bombowy B-525

[Obrazek: ugDe2qU.png]

Samolot został stworzony przez Zakłady Lotnicze Ronon Air Tech z inspiracji Andrzeja Swarzewskiego, który założył dla swojej gwardii lennej sytuację z "III Świata" i przełom lat 60-tych i 70-tych. Potrzebny był samolot, który nie byłby w założonym okresie zbyt nowoczesny, ale jego odpowiednik realowy służył operacyjnie przynajmniej do lat 60-tych czy nawet w latach 70-tych.

Wybór padł na bardzo popularny w okresie DWS średni samolot bombowy B-25, którego powstało prawie 10 tysięcy sztuk i był używany po wojnie w wielu krajach. Był używany podczas wojen afrykańskich lat 60-tych (Biafra), służył w większości krajów Ameryki Południowej (w Brazylii do 1970), a z lotnictwa Indonezji ostatni egzemplarz wycofano w 1979.

Samolot wytworzono w firmie RAT pod oznaczeniem B-525M10 co oznacza: "B" - samolot bombowy, pierwsza cyfra "5" to znak wzorca amerykańskiego (1-2 to niemieckie, 3 to włoski, 4 brytyjski, 5 amerykański, 6 japoński, a 7 radziecki), dwie kolejne cyfry ("25") są zapożyczone z amerykańskiego oryginału, a "M10" to dziesiąta odmiana czyli odpowiednik wersji "J".

[Obrazek: aG6xa5O.png]

Po dostarczeniu wyposażenia dla trzech eskadr 3. Grupy Lotniczej Gwardii Pretoriańskiej Venamanii - http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showthread.php?tid=500 - na skutek zmian spowodowanych rozbudową Lotniczej Gwardii Razorna podjęto decyzję by stworzyć jedną eskadrę na tych również samolotach w Razornie.

B-525 to 6-miejscowy (w odmianie B=525M10), dwusilnikowy górnopłat z podwójnym usterzeniem pionowym.

Dane taktyczno-techniczne B-525M10:

Długość: 16,13 m
Rozpiętość skrzydeł: 20,60 m
Wysokość: 4,98 m
Powierzchnia nośna: 57,4 m

Masa własna: 8836 kg
Masa startowa maksymalna: 15876 kg

Moc silników: 2 x 1300 kW (1700 KM) 

Prędkość maksymalna: 438 km/h (na wys. 4000m)
Prędkość przelotowa: 370 km/h
Zasięg: 2173 km
Pułap praktyczny: 7400 m

Uzbrojenie:

- 4 wkm 12,7 mm (umieszczone po bokach kadłuba),
- 2 wkm 12,7 mm (w przednim stanowisku)
- 2 wkm 12,7 mm (w wieżyczce grzbietowej)
- 2 wkm 12,7 mm (w tylnym stanowisku)
- 2 wkm 12,7 mm (na stanowiskach bocznych)
- Masa uzbrojenia bombowego do 2800 kg.

Do dnia 14.07.2019 wyprodukowano (nie licząc prototypów i samolotów przedseryjnych) i dostarczono 57 samolotów B-525M10 z tego:

- 45 dla Gwardii Pretoriańskiej Venomanii

[Obrazek: zBYzbYA.png]

- 12 dla Gwardii Razorna

[Obrazek: zIu80n9.png]

Zakłady Lotnicze Ronon Air Tech pozostawiają ten samolot w ofercie produkcyjnej i są gotowe na przyjęcie kolejnych ofert, bo dotychczasowe zamówienia zostały zrealizowane.