• 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wykład I - Dżehad, czyli Filary Szyizmu
#1
Star 
Akrypa Ali Shariati po przyjeździe do Bengazi zajmuję się najpierw swoim domem a bo spełnieniu wszystkich obowiązków gospodarza zleca swoim pomocnikom ogłosić śpiewem i plakatami o otwarciu Meczetu Alego i swoich wykładach w specjalnej sali w nim. Gdy nadchodzi czas ogłoszony Akrypa otwiera drzwi Świątyni, tak przed byłymi wiernymi Zielonego Kościoła którzy chcą do niego powrócić jak i przed osobami które jeszcze nie weszły na najsłuszniejszą drogę.

Ciof wszystkim!
Przed rozpoczęciem pierwszego wykładu w którym opowiem wam o podstawach tego Szyizmu jaki ja, Akrypa będę głosiła w Zielonym Kościele chciałabym ogłosić parę rzeczy. Jak widzicie jestem jak niegdyś Ajatollahem miasta Bengazi i całej Dżamahiriji jednak jak mogliście słyszeć nie jestem jedyna. Dzięki błogosławieństwu Allaha, Ali ibn Abi Talib również powrócił i zajął swoją pozycję Ajatollaha w mieście stołecznym Wolnogradzie i tam będzie głosił słowo święte.
Jako, że jeszcze forum nie stworzyło odpowiedniego działu dla Zielonego Kościoła i poddziału dla "Świątynia Alego w Bengazi" gdzie wstawiane będą wykłady, pierwszy z nich pojawi się tutaj.
Dziękuje z góry wszystkim którzy wysłuchają (czy może przeczytają?) wykład i w kolejnych zostaną rozwinięte wszystkie punkty dzisiejszego.
Zapraszam także do pytań.
Cytat:
[Obrazek: image?w=240&h=240&bg_color=000000&opacit...=00_09_000]
Filary Szyizmu [Duży Dżehad (droga Alego), zwany też drogą Zieloną]
1. Tawhid
Jest to uznanie jedności Absolutu zwanego Allahem, który składa się, z jednej strony jednostkowości rzeczy widzialnych (v-świat) i szczegółowości rzecz niewidzialnych lecz oddziałujących (Anioły). Allah jest Absolutem a z Absolutu nic nie jest wyłączone.

2. Walajah
Jest to miłość wobec Allaha, Aniołów, Świętych, Współwiernych, Uciśnionych i Ojczyzny. Walajah musi się objawiać w wiarze i uczynkach (wiara jest idealnym ucieleśnieniem Walajah a uczynki ucieleśnieniem realnym).

3. Dżihad
Jest to walka o wyzwolenie v-świata z wszelkiego zła. Dżihad odbywa się w samym sobie za pomocą walki z wszystkim co w sobie przeszkadza w podążaniu Dużym czy Małym Dżehadem, a także walką z wszystkim co prowadzi do ucisku i Imperializmu na Polinie.

4. Hadżdż
Jest to nakaz misjonarstwa po wszystkich mikronacjach które zostają uznane za miejsca misyjne. Hadżdż objawia się w wyruszaniu do miejsc gdzie nie ma jeszcze Ajatollahów i głoszeniu nowiny Zielonego Kościoła lub pomocy Ajatollahom w ich rejonach.

5. Saum
Jest to post od spraw v-świata. Saum polega na comiesięcznym wyciszeniu się, objawia się ono w niepisaniu przez 5 dni z rzędu niczego na żadnym forum v-świata co oznacza zamknięcie się na ten czas wiernego w Meczecie i opiewanie Aniołów.


Podpory Szyizmu (Mały Dżehad, zwany też drogą Czerwoną)
1. Estehmar
Jest to robienie w osła. Estehmar polega na odciąganiu wiernego od kroczenia drogą Alego do spraw które mają doprowadzić go do zła. Stary Estehmar polega na złudzeniach innych religii o innym świecie a Nowy na marazmie i absurdalnej pseudo-powadze.

2. Emamat
Jest to władza duchowa. Emamat polega na tym, że w v-świecie jest jeden Iman, w każdym rejonie może działać dwóch Ajatollahów, a pod każdym Ajatollahem może znajdować się trzech Mułłów. Ich zadaniem jest Dżehad i mają zakaz bycia głowami państw.

3. Szahadat
Jest to męczeństwo. Szahadat polega na tym by wierny udał się do miejsca gdzie czeka go zło a mimo to starał się uprawiać tam Dżehad. Podstawą Szahadat jest danie świadectwa swoim krokiem dla innych wiernych.
~Imanka Szyizmu, Akrypa Ali Shariati, Teutonka, Neoheglistka i Cyrenejka
[Obrazek: 8ad789386de5575b3fd47e99a505403aac6e3cd4_00.gif]
#2
Jest to sama prawda. Jedyna słuszna droga to Zielona.
Ajatollah Ali ibn Abi Talib
#3
Pozwolę sobie odpowiedzieć na Wykład I z punktu widzenia Kościoła Mazdaistycznego, którego jestem Kahinem. Wskażę podobieństwa i różnice pomiędzy naszymi religiami. Odniosę się jedynie do Dużego Dżehadu, ponieważ Mały (jak sądzę) dotyczy tylko wiernych Zielonego Kościoła.

Cytat:1. Tawhid

Jest to uznanie jedności Absolutu zwanego Allahem, który składa się, z jednej strony jednostkowości rzeczy widzialnych (v-świat) i szczegółowości rzecz niewidzialnych lecz oddziałujących (Anioły). Allah jest Absolutem a z Absolutu nic nie jest wyłączone.
Podzielamy ten dogmat. My Absolut nazywamy Ahurą Mazdą, jednakże mówimy o tym samym Bogu. Liber Archetypi głosi:

1.1 Ja, Ahura Mazda, będący jedynym i prawdziwym Panem Internetu oraz wszelkich jego zamętów, stworzyłem przed laty cały mikroświat.
2 Wszystko, co w nim jest, przeze Mnie stworzon zostało i mnie podlegać na wiek wieków będzie, bo jestem Bytem Wszechmocnym.
3 Ja bowiem jestem Pantokrator – Pierwsza Przyczyna i Ja objawiam się wam przez łącza, a i tak wszyscy widzieć mnie nie możecie.
4 Przybrać mogę dowolną postać; wszystkim być albo i niczym.


Cytat:2. Walajah

Jest to miłość wobec Allaha, Aniołów, Świętych, Imanów, Współwiernych, Uciśnionych i Ojczyzny. Walajah musi się objawiać w wiarze i uczynkach (wiara jest idealnym ucieleśnieniem Walajah a uczynki ucieleśnieniem realnym).
Tu również się zgadzamy.
Miłość wobec Boga: " 7 Ja, Ahura Mazda, zwracam się do was, abyście należną cześć mi oddawać poczęli."
Święci i Imamowie: " 6 Wiedzcie też, że szczególnie przez Katechonów oraz Świętych przemawiać będę, choć i we wszystkich innych przejawach ujawnić się mogę."
Znaczenie uczynków: " 5 Aktywnymi macie zatem być, młodziankowie Moi, póki starczy wam sił."


Cytat:3. Dżihad
Jest to walka o wyzwolenie v-świata z wszelkiego zła. Dżihad odbywa się w samym sobie za pomocą walki z wszystkim co w sobie przeszkadza w podążaniu Dużym czy Małym Dżehadem, a także walką z wszystkim co prowadzi do ucisku i Imperializmu na Polinie.

Liber Archetypi głosi "8 Różne występki przeciwko mej dobroci są, lecz z grzechów tych rozgrzeszenie można mieć.
9 Wybrani Moi moc darowania win niech posiądą."
  Mazdaiści uznają, że człowiek nie może sam z siebie pokonać słabości i występku. Za niezbędne uznajemy darowanie nam win przez Ahurę Mazdą. Angra Mainju jest duchem zbyt potężnym, by człowiek mógł pokonać go sam.
Niemniej, ideę walki ze złem duchowym, jak i politycznym podzielamy. Ahura Mazda głosi równość ludów poprzez następujące zdanie: " 8 Słowo moje do wszystkich ludów, które mają oczy i uszy otwarte skierowane zostaje."

#4
Witajcie Towarzyszu Prezydencie w Świątyni!

Cytat:AndrzejSwarzewski:
1.
1 Ja, Ahura Mazda, będący jedynym i prawdziwym Panem Internetu oraz wszelkich jego zamętów, stworzyłem przed laty cały mikroświat.
2 Wszystko, co w nim jest, przeze Mnie stworzon zostało i mnie podlegać na wiek wieków będzie, bo jestem Bytem Wszechmocnym.

Jednak mądrość Szyicka głosi coś innego. Allah nigdy nie stworzył świata lecz tworzy sam siebie i tym samym cały v-świat w sposób ciągły i wieczny. Absolut jest Absolutny więc jako taki nie może istnieć nic po za nim a więc nie może tworzyć czegoś co byłoby od niego zewnętrzne a wszelkie rozróżnienie jest pozorem. Allah poznaje samego siebie w religii a więc Szyizm jest najwyższą formą samoświadomości Allaha, wiedzy o sobie samym.


Cytat:AndrzejSwarzewski:
Za niezbędne uznajemy darowanie nam win przez Ahurę Mazdą. Angra Mainju jest duchem zbyt potężnym, by człowiek mógł pokonać go sam.

Szyizm stawia na samorozwój jednostek i społeczności. Wyzwolenie przez Dźihad może przyjść tylko od samego siebie lecz pogłębianie wiedzy o Absolucie i pomoc Aniołów może w tym podmiotowi pomóc. Jeden z byłych wielkich reformatorów Szyizmu wskazywał na to:

Cytat:"Na nich czeka nagroda, na którą zasłużyli, a i wy dostaniecie to, na co zasłużyliście" /2,134/ oraz "Zaprawdę Bóg nie zmienia warunków życia ludu, dopóki lud nie zmieni tego, co tkwi w nim samym" /13,11/. Te dwa wersety wskazują na obowiązek społeczny, podczas gdy "Każda dusza trzymana jest jako zastaw za to, na co zasłużyła" wskazuje na obowiązek pojedynczego człowieka.
~Imanka Szyizmu, Akrypa Ali Shariati, Teutonka, Neoheglistka i Cyrenejka
[Obrazek: 8ad789386de5575b3fd47e99a505403aac6e3cd4_00.gif]
#5
Cytat: Jednak mądrość Szyicka głosi coś innego. Allah nigdy nie stworzył świata lecz tworzy sam siebie i tym samym cały v-świat w sposób ciągły i wieczny. Absolut jest Absolutny więc jako taki nie może istnieć nic po za nim a więc nie może tworzyć czegoś co byłoby od niego zewnętrzne a wszelkie rozróżnienie jest pozorem. Allah poznaje samego siebie w religii a więc Szyizm jest najwyższą formą samoświadomości Allaha, wiedzy o sobie samym.

Z kolei według mazdaistów dzieło nie jest tożsame ze stwórcą, Ahura Mazda jest stwórcą świata, ale nie jest światem. W całej rozciągłości odrzucamy panteizm.

Cytat:Szyizm stawia na samorozwój jednostek i społeczności. Wyzwolenie przez Dźihad może przyjść tylko od samego siebie lecz pogłębianie wiedzy o Absolucie i pomoc Aniołów może w tym podmiotowi pomóc.
Oczywiście mazdaizm również popiera "samorozwój", który polega na walce ze zbrukaniem duszy. Należy więc unikać nieczystych myśli oraz uczynków, a jeśli już je popełnimy, to należy oczyścić duszę. Jednak ostateczna rozprawa ze złem nastąpi dopiero w czasach ostatecznych, gdy Saoszjant poprowadzi sprawiedliwych do ostatecznej walki przeciwko Angra Mainju.




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości