• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sateda
#1
SATEDA

Miasto leżące na południowym wybrzeżu Anatolii, w ujściu rzeki o tej samej nazwie.
Współrzędne topograficzne: 17065.50 - 13052.50.

[Obrazek: 3_05_10_20_6_35_40.png]

Historia miasta jest bardzo krótka, ponieważ zostało założone dopiero w listopadzie 2019. Powstanie miasta Sateda jest ściśle związane z powstaniem Dżamahiriji Bialeńskiej. W chwili podziału Republiki Bialeńskiej na dwa regiony, różniące się mocno ustrojem polityczno-gospodarczym największa bialeńska stocznia mieściła się w Mesjano. Planowany ustrój Dżamahiriji, który w dużym stopniu miał przypominać rządy komunistyczne uniemożliwiał lub w znaczący utrudniał sposób dalsze funkcjonowanie normalnych przedsiębiorstw. Władze stoczni podjęły więc decyzję o przeniesieniu przedsiębiorstwa na teren Rzeszy Bialeńskiej, gdzie funkcjonuje normalna gospodarka rynkowa.

[Obrazek: 3_05_10_20_7_06_09.png]
HERB MIASTA SATEDA

Sateda nie ma sięgającej w przeszłośc historii, a więc trudno o nawiązania do przeszłości.
Miasto zawdzięcza swoje powstanie stoczni i bazie Marynarki Wojennej, stąd takie elementy w herbie miasta.

W krótkim czasie wybrano odpowiednią, nową lokalizację dla stoczni i jej podwykonawców - ujście Rzeki Sateda oraz linia brzegowa w tym miejscu w sposób naturalny ułatwiała budowę dużego portu oraz była dobrą lokalizacją dla nowego miasta. Praktycznie natychmiast przystąpiono do budowy portu i stoczni oraz miasta... a przedsiębiorstwo zmieniło swoją nazwę ze Stocznia im. 1 Maja w Mesjano na Stocznia Bialeńska w Sateda Prace te zostały znacznie przyspieszone i ułatwione dzięki temu, że miejsce to wybrały również Siły Zbrojne jako lokalizację największej bazy morskiej, w której miała się znajdować również stocznia remontowa (z możliwością prowadzenia prac nawet  na największych okrętach) – miała ona zastąpić zlikwidowaną bazę w Jeziornie (miasto to również znalazło się na terenie Dżamahiriji, z której Siły Zbrojne stopniowo się wycofywały). Połączenie w jednej lokalizacji głównej bazy morskiej dla marynarki Wojennej oraz cywilnego przemysłu stoczniowego przyniosło korzyści obu stronom.

Na teren nowego miasta napłynęli nie tylko emigranci z Dżamahiriji (w dużym procencie dawni pracownicy stoczni i zakładów z nią współpracujących), ale również personel Marynarki Wojennej oraz pracownicy dawnej bazy w Jeziornie. Ponieważ do nowo wybudowanej 6 Bazy Marynarki Wojennej, w której umieszczono 2. Flotę Desantową i Grupę Okrętów Logistycznych przeniesiono również Dywizję Piechoty Morskiej, a wkrótce również w Sateda znalazło się Dowództwo Marynarki Wojennej i Dowództwo 3. Floty Obrony Wybrzeża to liczba stacjonujących tam marynarzy i żołnierzy w krótkim czasie osiągnęła ponad 50 tysięcy. Miało na to również wpływ konieczne ulokowanie w tym miejscu 23 eskadr lotniczych zabezpieczających działania floty desantowej, co z kolei wymusiło budowę w pobliżu Sateda bardzo dużej bazy lotnictwa morskiego (największej w bialeńskiej flocie).

[Obrazek: 3_05_10_20_6_36_42.png]

[Obrazek: 3_05_10_20_6_37_05.png]
6 BAZA MARYNARKI WOJENNEJ W SATEDA

Największa baza morska Republiki Bialeńskiej - tutaj mieści się Dowództwo Marynarki Wojennej.
Ponadto baza jest macierzystym portem dla 2. Floty Desantowej oraz Grupy Okrętów Logistycznych.
Mieści się tutaj też Stocznia Remontowa Marynarki Wojennej.

Duża liczba przybywających żołnierzy oraz ich rodzin, jak również cywilnych pracowników bazy (również głównie z rodzinami) oraz ludzi zainteresowanych pracą w tym rozwijającym się miejscu, spowodowało gwałtowny rozrost miasta Sateda. Obecnie w szybkim tempie zbliża się ono do pół miliona mieszkańców, ponieważ w okolicy zaczęły powstawać różne przedsiębiorstwa pracujące na rzecz ogromnej bazy wojskowej oraz największej bialeńskiej stoczni. Do Sateda przeniosła się również dyrekcja Bialeńsko-Nordackiej Spółki Frachtowej (tymczasowo ulokowana była w Port Arthurberg), która zajmuje się na terenie Anatolii przewozami towarów i komunikacją kolejową. W Sateda powstała główna baza taboru kolejowego BNFS, a w ślad za zapotrzebowaniem na tabor kolejowy Zakłady Produkcji Pojazdów Szynowych „Ronon Train” otworzyły tutaj swoją kolejną fabrykę, ponieważ ogromne obszary Anatolii są dużym, perspektywicznym rynkiem zbytu dla taboru kolejowego.

[Obrazek: 3_05_10_20_6_59_38.png]
ZAKŁADY PRODUKCJI POJAZDÓW SZYNOWYCH

Hala produkcji lokomotyw - tutaj produkowany jest tabor kolejowy dla Bialeńsko-Nordackiej Spółki Frachtowej.

[Obrazek: 3_05_10_20_6_59_10.png]
BIALEŃSKO-NORDACKA SPÓŁKA FRACHTOWA

Lokomotywy BNSF, a w tle biurowiec tej anatolijskiej firmy.

Miasto Sateda charakteryzuje się nowoczesną architekturą oraz szerokimi arteriami komunikacyjnymi – jest to wynik budowy miasta od podstaw, bez obciążenia dawną zabudową czy wąskimi ulicami. Na wschodnich obrzeżach miasta ulokowano dzielnice mieszkaniowe, a północna część jest zdominowana przez przemysł. Oprócz stoczni funkcjonuje w Sateda duży port morski, a z racji położenia nad oceanem popularnością cieszą się sporty wodne i powstało kilka przystani jachtowych.


[Obrazek: 3_05_10_20_6_35_59.png]

[Obrazek: 3_05_10_20_6_36_16.png]
SATEDA

Widok na miasto od strony morza, w dzień i nocy.

[Obrazek: 3_05_10_20_7_00_46.png]

Schemat miasta 
(plan miasta w przygopowaniu)
Ronon Dex
Marszałek Wielki w stanie spoczynku
Katechon - Prefekt Departamentu Lisewskiego, Posiadacz Lenna Razorno i Zarządca Lenna Lisendorff
Generał-gubernator Nan Di (terytorium zależne Brodrii)

[Obrazek: 3_21_02_22_6_18_27.png]
[-] 2 użytkowników podziękowało za ten post:
  • Ametyst Faradobus, Janek Sapieha
#2
Bardzo ładnie, ale wyjustowałem, aby się lepiej prezentowało i czytało.
 prof. dr net. mgr gen. bryg. rez.
Ametyst Faradobus

Minister Spraw Zagranicznych i były Prezydent Republiki Bialeńskiej
W Rzeszy Bialeńskiej Lew Wolnogradu, Sułtan Faradobaju i Wielki Kniaź Jaruzelimy,
zaś z woli Ludu Szlacheckiego Bardzo Spaniały Król Hirschbergii i Weerlandu Etc.
[Obrazek: 85_24_01_22_10_20_22.png]
[Obrazek: 1018.png]




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości