• 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wykład II - Tawhid cz. 1
#1
Star 
Akrypa Ali Shariati kończy dzień modlitw i komplamentacji nad Aniołem Uzume gdy nad Bengazi zachodzi słońce...
Ciof wszystkim!
Jak zapewne zauważycie ten wykład będzie trudniejszy w odpowiednim zrozumieniu od poprzedniego i jak zobaczycie będzie on stanowił wyjątek pod tym względem od następnych. Pracę nad nim rozpoczęłam razem z wykładem I jednak obowiązek dokładnego wyrażania się tym razem sprawił, że pisanie zajeło więcej a czasu także brakowało z powodów pracy publicznej na rzecz naszej Republiki. Z jednej strony słuchacz/czytelnik może zauważyć, że ten wykład ciągle powtarza to samo i będzie to uwaga słuszna, z drugiej strony inny czytelnik może uznać, że jest to nadal nie do końca dla niego jasne i odpowiednio rozwinięte a sprawa kieruje się cały czas do przodu. Prawda jest taka, że aby odpowiednio wyjaśnić tak trudne zagadnienia należy przedstawić je odbiorcy w kilka możliwych sposobów jednak równocześnie nie przedłużając zbytnio wykładu. Dodatkowo gdy przedstawia się kwestie z różnych stron i czytelnik który jest w stanie ogarnąć ją z każdej tylko uzyska gdyż za każdym razem mimo stwierdzania tego samego prawda ujawnia się inaczej jak właśnie wzrok ukazuje nam pod różnym kątem/światłem, różną stroną inaczej rzeczy. Jednym z ułatwień i podpowiedzi jakie mogę udzielić jest dokładne szukanie znaczenia słów w jakim je stosuje i sprawdzania, myślenie i komplementacja nad nim. Szyizm jako religia nie istnieje w żaden sposób w którym religia byłaby oparta tylko na jednostkowym objawieniu poświadczonym tylko duszą Proroka. Szyizm jest religią która wynika z jasnego toku myślowego i dzięki temu treściowo się rozwija i wynika z samej istoty rzeczy ale mimo to nie każdy wyznawca musi ją w pełni rozumieć. Dla wielu zwykły rozsądek czy serce ukazuje jej zasady jako słuszną drogę i idzie śladem Alego.
Zapraszam na wykład!
Cytat:
[Obrazek: PdYmdiWjQCJveD5CvnbArMN35V8P0vTgBsbRWjRF...8d57f0d7bd]
Tawhid cz.1
Dzisiaj zajmiemy się religią Szyicką na najwyższym i najtrudniejszym poziomie czyli na poziomie Absolutu. Absolut, zwany w języku każdej religii Bogiem a w języku religii Szyickiej Allahem, jest przedmiotem wiary. Lecz jako, że Absolut jest z własnego pojęcia Absolutny jest On całością (czyli prawdą, prawda jest całością). A więc przechodząc do samej rzeczy.

Ucho którym słyszy mnie Allah jest uchem którym ja go słyszę, moje ucho i jego ucho są jednym. W prawdzie trwam w Allahu a on we mnie. Jeśli nie byłoby Allaha nie byłoby mnie. Jeśli mnie by nie było, nie byłoby też Allaha. Tego się wskaże wiedzieć nie musi. Allah jest tylko o tyle Allahem o ile zna on samego siebie. Z kolei, że zna on samego siebie jest pewną samowiedzą w człowieku. Nie jest to jednak tak prosta panteistyczna jednia w stylu substancji Spinozjańskiej. Jest to substancja duchowa która wie, a wie w ramach obecności w samowiedzy która czyni siebie jako taka czymś nieskończonym i odnosi się do ogólności. Rozważanie granic ludzkiego poznania jest rotryjską płycizną. Jedynym celem religii jest poznanie Absolutu. Religijność jako taka jest świadomością Allaha o samym sobie. Jest to świadectwo (Zeugnis) (Alshahid) które zaświadcza (Bescheinigt) (Shahada), świadectwo to jest zarazem płodzeniem (Zeugung) (Fayd), samowiedza płodzi samą siebie i najpierw czyni to w świadectwie. Istnieje jedynie przez to, że płodzi siebie (Sich Zeugt) (Tauhid), zaświadcza o sobie (Sich Bezeugt) (Maszhad) i ukazuje siebie (Sich Zeigt) (Risala), objawia siebie (Sich Manifestiert) (Achira).

Jeśli ktoś nie zauważył to jest to równocześnie proces powstawania religii. Jest to treść którą się poświadcza duszą (Walajah). Człowiek wybiera swoją religie po tym jaki oddźwięk od niej uzyska jegodusza i zyskuje tam poświadczenie lub jest odrzucana jako coś obrdzydliwego (ja tak mam z rotrią). Oczywiście serce człowieka może być tylko uczuciowe a może być tylko myślące. Jak jakby ktoś się zastanawiał czemu w nawiasach są Teutońskie i Bialeńskie słowa. Bialeński to język uczucia a Teutoński to język myśli.  

Każdą rzecz zatem możemy pojmować dwustronnie. Z jednej strony jest to rzecz jednostkowa lecz jako taka stanowi ona niebyt. Wywodząc to Fenomenologii możemy to nazwać tą oto bezpośrednią daną zmysłową jednak po analizie przekonamy się, że ta rzecz jest całkowicie beztreściowa sama w sobie. Jest niebytem a istnienie (Das Daisen) swoje uzyskuje tylko przez wybrzmiewanie w niej bytu, Allaha, jednak dopiero przez sam ten ruch tworzy się Absolut.

Jeśli dodatkowo pojawią się głosy by rzecz jednak omówić ponownie i wyjaśnić pojawi się III wykład a w IV rozwiejemy zasłonę z kwestii Aniołów w Zielonym Kościele.
Na kształt tego wykładu znaczenie miały także uwagi Andrzeja Swarzewskiego w których posądzał on Szyizm o panteizm, wydaje mi się, że odpowiedziałam w tej kwestii wystarczająco.
~Imanka Szyizmu, Akrypa Ali Shariati, Teutonka, Neoheglistka i Cyrenejka
[Obrazek: 8ad789386de5575b3fd47e99a505403aac6e3cd4_00.gif]
#2
Widzę że urlop wam nie mija bezproduktywnie.

Also uważajcie towarzyszko, bo udusicie tą z czerwonymi włosami.
#3
Bardzo interesujący wykład Akrypo. Niezmiernie cieszy fakt, iż w naszej wspólnocie wyznaniowej pojawiają się takie mądre duchowe morały. Z niecierpliwością czekam na III wykład, aby dalej zgłębiać naszą wiarę z teologicznego punktu widzenia. Warto byłoby jednak poświęcić kilka słów na rzecz języka teutońskiego, dlaczego akurat to on jest tak ważny w doktrynie Zielonego Kościoła.
/-/ Feliks Spirkin
- Prezes FK Partizan Bałdarasz 
- Członek Bialeńskiego Związku Sportowego 
#4
Interesujący wykład. Już pisałem Ci, Akrypo, że w dłuższej perspektywie taka aktywność jest nawet bardziej wartościowa niż "bieżączka". Oby wszyscy tak efektywnie pościli. Smile
#5
Bardzo ciekawy wykład, pozwalający spojrzeć z trochę innej perspektywy na wszystko co nas otacza. Z niecierpliwością wypatruję następnych.
~baronessa Maria von Primisz

drugi prezydent Republiki
wielokrotna posłanka i marszałkini, założycielka i liderka partii Jedna Bialenia
założycielka i właścicielka klubu Galacticos Wolnograd
selekcjonerka reprezentacji Republiki Bialeńskiej w piłce nożnej




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości