• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Układ V-słoneczny - jego budowa i związana z tym narracja.
#21
Joahim-von-R napisał(a):Chyba realowy... Najwyżej jak ktoś coś wymyśli to się zmieni.
Po przemyśleniu... system jakiś być musi,również z przyczyn "technicznych". Jak będę wstawiał kolejne obiekty do Orbitera to muszę je jakoś nazywać (zmieniać ich nazwy w plikach konfiguracyjnych), aby potem je móc odnaleźć w przestrzeni wirtualnego kosmosu. Tak jak musiałem to uczynić z planetami i ich księżycami. To niby trochę czasochłonne, ale konieczne.

System odrealowy jest OK, bo jest numer i nazwa. Tylko jeżeli będziesz takowy tworzył to mam prośbę by nie wyglądał identycznie jak w realu czyli np. (1) Ceres, bo spowoduje to pewne problemy w programie... spacje i niektóre znaki.

Jakby można było to bym poprosił coś takiego: zamiast (1) Ceres mogłoby być 1-Ceres (bez spacji i nawiasów). Przy czym może rozróżnimy obiekty zakwalifikowane jako planety karłowate i jako planetoidy? Będzie łatwiej, bo w realu w zasadzie jest pewna kolejność wielkościowa, która wytworzyła się z racji szybszego odkrywania obiektów największych. Gdybyśmy to rozgraniczyli, to byłoby wygodniej, bo nie trzeba by robić tego po kolei, a odkrywać jak zrobię dany obiekt.

A więc moja propozycja byłaby taka by planety karłowate miały numerację jednocyfrową (raczej więcej niż 9 ich nie zrobimy), większe planetoidy dwucyfrową, a pomniejsze trzycyfrową.

Tym samym planety karłowate miałaby numerację od 1 do 9 - i byłyby to tylko obiekty kuliste, o średnicy powiedzmy powyżej 800 km (niby takie złożone z lodu mogą być mniejsze, ale nie będę kombinował). Inne warunki do uznania za planetę karłowatą jak w realu.

Duże planetoidy od 11 do 99 (oczywiście teoretycznie bo tyle to ich nie zrobimy) - byłoby to obiekty o wielkości (najdłuższej osi) ponad 50 km i niekuliste.

Pozostałe planetoidy to byłaby numeracja zaczynająca się od 101... Wszystkie skały mniejsze od 50 km

Co o tym sądzisz?

Joahim-von-R napisał(a):Tak jak mówiłem te dwie skały (300 km i 500 km) jeszcze kuliste być mogą (a przynajmniej tak mi się wydaje).
Dla bezpieczeństwa uczynię je większymi, bo skaliste to faktycznie przy tej wielkości nie będą kuliste.
Marszałek Wielki Ronon Dex
Wiceprezydent Republiki Bialeńskiej
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Par - Posiadacz Lenna Razorno, Burmistrz Wolnego Miasta Lisewa, Zarządca Lenna Venomania
Miecznik Port Arthurberg
Przewodniczący Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_11_20_1_05_11.png]
#22
Cały pomysł na system związany z nazewnictwem planet karłowatych/planetoid wydaje mi się dobry.

>Dla bezpieczeństwa uczynię je większymi, bo skaliste to faktycznie przy tej wielkości nie będą kuliste.

Ok... Ja niby znalazłem na to wzór, ale i tak go ni chuja nie rozumiem, to nie będę sobie głowy nad nim łamać.
#23
Joahim-von-R napisał(a):Ok... Ja niby znalazłem na to wzór, ale i tak go ni chuja nie rozumiem, to nie będę sobie głowy nad nim łamać.
Bo i po? Dla mnie zmiana wielkości obiektów kulistych to "Pan Pikuś", wystarczy zmienić jeden parametr (promień) i dla realizmu drugi dotyczący masy (aby grawitacja powodowała sensowne ustalanie orbit). Też specjalnie się nie "podniecam" i nie dociekam wzorów (choć program faktycznie daje możliwości realizmu fizyki kosmosu), po prostu robię to przez analogię do obiektów stawionych przez takich co im się chciało dociekać prawidłowości. Przy okazji muszę podrasować jeden księżyc Czerwonej Planety, bo zrobiłem kulisty (z lenistwa) i nieco zbyt mały... albo go "nadmucham", albo zmienię na niekulisty. Jedno czy drugie to nie jest problem.

Natomiast obiektów niekulistych jest w różnych dodatkach na tyle dużo, że mogę wykorzystać dużo więcej niż pewnie nam się będzie chciało "odkrywać".
Marszałek Wielki Ronon Dex
Wiceprezydent Republiki Bialeńskiej
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Par - Posiadacz Lenna Razorno, Burmistrz Wolnego Miasta Lisewa, Zarządca Lenna Venomania
Miecznik Port Arthurberg
Przewodniczący Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_11_20_1_05_11.png]




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości