• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Samolot F-504
#1
Samolot mysliwski RAT F-504

[Obrazek: EpmHEaS.png]
F-504M4 w barwach Lotniczej Gwardii Razorna... maszyna w malowaniu morskim.

Podobnie jak w przypadku myśliwca F-551 - http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showt...hp?tid=434 - samolot F-504 został stworzony przez Zakłady Lotnicze Ronon Air Tech z inspiracji Andrzeja Swarzewskiego, aby spełnić założenia dla gwardii lennej odtwarzającej sytuację lotniczą z "III Świata" z przełomu lat 60-tych i 70-tych.

W realu pierwowzór tego samolotu czyli F4U Corsair był jednym z dwóch najbardziej "długowiecznych" tłokowych myśliwców powstałych w okresie DWS. Samoloty te służyły jeszcze po wojnie w lotnictwach państw rozwiniętych (do lat 50-tych), a w lotnictwach państw ameryki południowej do lat 70-tych. Jeszcze w 1969, w czasie tzw. "wojny footbolowej" honduraskie F4U toczyły powietrzne walki z salwadorskimi maszynami tego typu oraz z Mustangami (odpowiednik naszego F-551).


[Obrazek: T8ILQiN.png]
F-504M4 w barwach Lotniczej Gwardii Razorna... maszyna w malowaniu lądowym.

W realu samolot ten został obalany już w 1940, a wprowadzony do służby i produkowany seryjnie od 1942. Pierwotnie miał być myśliwskim samolotem pokładowym mającym zastąpić F4F Wildcat, ale do służby na lotniskowcach wszedł F6F Hellcat - Corsairy początkowo nie były na lotniskowcach przyjęte dobrze. Sprawiały dużo problemów -przesunięta do tyłu kabina oraz duży i wysunięty daleko przed nią silnik powodowały duże trudności przy lądowaniu - ponieważ widoczność z kabiny podczas wymagającego ogromnej precyzji lądowania na lotniskowców była niezadowalająca. Samolot za to sprawdził się doskonale jako maszyna lądowa... duża moc silnika, bardzo dobre osiągi oraz udźwig uzbrojenia powodował, że najczęściej używano go do wsparcia wojsk lądowych. Ten jednosilnikowy i jednomiejscowy samolot przenosił ładunek bomb porównywalny z ówczesnymi lekkimi, dwusilnikowymi bombowcami, a do tego nie potrzebował eskorty - po pozbyciu się ładunku był szybkim samolotem myśliwskim, który co prawda nie imponował zwrotnością, ale miał dużą prędkość zarówno poziomą, jak i prędkość wznoszenia.


[Obrazek: S2R8oal.png]

Charakterystyczny kształt skrzydeł - przypominający literę "W", samolot zawdzięcza konieczności zachowania rozsądnej wysokości goleni podwozia głównego przy zastosowaniu śmigła o średnicy ponad 4 metrów.

Wybór tego typu do produkcji przez RAT był niejako naturalnym... podobnie jak F-551 (odwzorowującego P-51 Mustang). Maszynie nadano oznaczenie F-504M4 co oznacza: "F" - samolot myśliwski, numer typu bazujący na liczbie "500" to znak wzorca amerykańskiego (1-2 to niemieckie, 3 to włoski, 4 brytyjski, 5 amerykański, 6 japoński, a 7 radziecki), a  cyfra "4" jest zapożyczone z amerykańskiego oryginału czyli F4U, a "M4" to czwarta odmiana czyli odpowiednik tej oznaczonej literą "D".

[Obrazek: XNPccuF.png]


F-504 to jednomiejscowy, jednosilnikowy dolnopłat z pojedynczym usterzeniem pionowym. Samolot ma bardzo dobre osiągi - dużą prędkość poziomą, prędkość wznoszenia, zasięg, pułap operacyjny i udźwig uzbrojenia. Swoje osiągi zawdzięcza dużej mocy silnika i śmigłu o dużej średnicy, ale w walce manewrowej nie jest tak dobry jak lżejsze, mu współczesne maszyny myśliwskie.

Dane taktyczno-techniczne:

Długość: 10,26 m
Rozpiętość skrzydeł: 12,5 m
Wysokość: 4,5 m
Powierzchnia nośna: 29,17 m

Masa własna: 4175 kg

Moc silnika: 1770 kW (2380 KM)    
 
Śmigło czterołopatowe (o zmiennym skoku): średnica 4,06 m
    
Prędkość maksymalna: 718 km/h
Zasięg normalny: 1617 km
Promień bojowy: 528 km
Pułap praktyczny: 12600 m
Prędkość wznoszenia: 22,1 m/s

Uzbrojenie:

- 6 wkm 12,7 mm (umieszczone w skrzydłach, poza kręgiem śmigła),
- Jeden zaczep podkadłubowy, dla bom o masie 907 kg
- Dwa zaczepy podskrzydłowe dla bomb o masie po 454 kg
- zaczepy podskrzydłowe dla 8 rakiet niekierowanych kal. 127 mm
- łączna masa uzbrojenia podwieszanego ponad 1800 kg.

Zaczep podkadłubowy przystosowany do mocowania bomby na zaczepie wysuwającej ja przed zrzutem poza krąg śmigła - czyli dającą możliwość dokonywania bombardowania w locie nurkowym.

[Obrazek: x04nO8a.png]

Samoloty F-504M4 są oferowane zarówno Venomanii (gwardia lenna Andrzeja Swarzewskiego) oraz Lotniczej Gwardii Razorna. Wstępne rozmowy z Venomanią dotyczą dostawy wyposażenia dla dwóch eskadr czyli 36 samolotów, natomiast GRAF zastanawia się nad zakupem sprzętu dla 2-4 eskadr.

Oferta F-504M4 dla Venomanii

[Obrazek: fSy9O5X.png]
Samolot w malowaniu morskim...

[Obrazek: XaMSD1l.png]
Samolot w malowaniu lądowym... w tym przypadku kolorystyka jest podobna do tej stosowanej na zamówionych już maszynach F-551M4.
PREZYDENT REPUBLIKI BIALEŃSKIEJ
Marszałek Wielki Ronon Dex
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Wielki Kniaź - posiadacz lenna Razorno
Członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_10_19_11_09_12.png]
[-] 1 użytkownik podziękował za ten post:
  • AndrzejSwarzewski
#2
W związku z podjętą oficjalnie decyzją dotyczącą organizacji i struktur Lotniczej Gwardii Razorna firma RAT otrzymała zamówienie na łącznie 64 samoloty F-504M4 dla n/w jednostek RGAF:

- 21 Eskadra (16 maszyn)
- 22 Eskadra (16 maszyn)
- 31 Eskadra (16 maszyn)
- 32 Eskadra (16 maszyn)
PREZYDENT REPUBLIKI BIALEŃSKIEJ
Marszałek Wielki Ronon Dex
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Wielki Kniaź - posiadacz lenna Razorno
Członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_10_19_11_09_12.png]
#3
Do dnia 14.07.2019 wyprodukowano (nie licząc prototypów i samolotów przedseryjnych) i dostarczono 136 samolotów F-504M4 z tego:

- 72 dla Gwardii Pretoriańskiej Venomanii

[Obrazek: iTbK4ek.png]

[Obrazek: RFgwKLs.png]

- 64 dla Gwardii Razorna

[Obrazek: TEebmto.png]

[Obrazek: RIah4ff.png]

Zakłady Lotnicze Ronon Air Tech pozostawiają ten samolot w ofercie produkcyjnej i są gotowe na przyjęcie kolejnych ofert, bo dotychczasowe zamówienia zostały zrealizowane.
PREZYDENT REPUBLIKI BIALEŃSKIEJ
Marszałek Wielki Ronon Dex
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Wielki Kniaź - posiadacz lenna Razorno
Członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_10_19_11_09_12.png]




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości