• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Statki Bialeńskiej Żeglugi Morskiej
#1
[Obrazek: czUBj6m.jpg]


Bialeńska Żegluga Morska dysponuje na chwile obecną następującymi jednostkami pływającymi:

1. Uniwersalne drobnicowce serii M100 - 12 statków zbudowanych w latach 2014-2016 w Stoczni im. 1 Maja w Mesjano. Były to pierwsze i przez długi czas jedyne statki przedsiębiorstwa - pierwotnie było ich 8, ale z związku z rozbudową firmy dokupiono kolejne 4.

[Obrazek: 1Ka0HU2.png]

Nowoczesny drobnicowiec, wyposażony w dwa dźwigi ładunkowe - co umożliwia korzystanie również z portów o znikomej infrastrukturze przeładunkowej. Statek z dużym stopniu zautomatyzowany, wymagający niewielkiej załogi.

Nośność (DWT): 4500 t
Długość: 104 m
Szerokość: 18 m
Zanurzenie: 5,43 m
Prędkość: 16,6 w
Załoga: 17

2. Statek do przewozu ładunków wielkogabarytowych i zabezpieczenia prac podwodnych typu JJ-140 - pojedyncza jednostka zbudowana w 2019, w Stoczni im. 1 Maja w Mesjano.

[Obrazek: WijKlXw.png]

Jednostka przeznaczona do przewozu wielkogabarytowych ładunków np. elementów rurociągów oraz zabezpieczenia prac podwodnych. Dwa duże 900-tonowe dźwigi, które są przystosowane również do opuszczania ładunków na dno morskie.

Nośność (DWT): 13000 t
Długość: 144,3 m
Szerokość: 26,7 m
Zanurzenie: 7,5 m
Prędkość: 18 w
Załoga: 80

Ładunek maksymalny: 1800 ton
Sprzęt: 2 dźwigi 900-tonowe.

3. Holownik pełnomorski typu H-75 - 2 jednostki zbudowane w Stoczni Razorno w 2019, na potrzeby rozbudowującego się przedsiębiorstwa.

[Obrazek: aF9AFZk.png]

Duży, uniwersalny holownik pełnomorski - jednostka zdolna do holowania nawet dużych statków. Jednostka może pełnić również role statku zaopatrzeniowego dla platform wiertniczych oraz zabezpieczenia prac podwodnych.

Nośność (DWT): 3567 t
Długość: 75,05 m
Szerokość: 18 m
Zanurzenie: 5,43 m
Prędkość: 20,5 w


4. Prom pasażersko-samochodowy typu WPR-215 - pojedyncza (w obecnej chwili) jednostka zbudowana w Stoczni im. 1 Maja w Mesjano w 2019.

[Obrazek: BW5MXGX.png]

Duży prom pasażersko-samochodowy, zakupiony w celu rozwinięcia działalności BŻM o regularne połączenia promowe pomiędzy głównymi portami Wyspy Bialeńskiej i Anatolii.

Nośnosć (DWT): 10100 t
Długość: 215,5 m
Szerokość: 31,9 m
Zanurzenie: 6,05 m
Prędkość: 22 w
Załoga: 141

Pasażerowie: 1376 (546 kabin)
Samochody: 250

5. Prom samochodowy LPR-90 - 6 jednostek wybudowanych w Stoczni Razorno w 2019.

[Obrazek: 46XeUJK.png]

Prom samochodowy przeznaczony do prowadzenia komunikacji pomiędzy Wyspą Bialeńską, a Anatolią - głównie przez Cieśninę Bialeńską do Port Arthurberg.

Nośność (DWT): 612 t
Długość: 93,2 m
Szerokość: 17,5 m
Zanurzenie: 2,75 m
Prędkość: 14 w

Pasażerowie: 895
Samochody: 140

6. Katamaran pasażerski SKP-40 - 8 jednostek wybudowanych w 2019, w Stoczni Razorno.

[Obrazek: bXMEleV.png]

Szybka jednostka do przewozu pasażerów na krótkich trasach - służących połączeniom pomiędzy portami Wyspy Bialeńskiej oraz połączeniom z Anatolią.

Długość: 39,9 m
Szerokość: 10,8 m
Zanurzenie: 1,26 m
Prędkość: 38 w (bez ładunku do 41 w)

Załoga: 6
Pasażerowie: 187
PREZYDENT REPUBLIKI BIALEŃSKIEJ
Marszałek Wielki Ronon Dex
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Wielki Kniaź - posiadacz lenna Razorno
Członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_10_19_11_09_12.png]




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości