• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Budowa Kolei Rzeszy
#31
Może sprowadzimy z jakiegoś kraju Nordaty?
prof. net. mgr gen. bryg. rez.
Ametyst Faradobus

Prezydent Republiki Bialeńskiej, Lider Ludu, Lew Wolnogradu,
Sułtan Faradobaju, Kniaź Jaruzelimy, Uosobienie Pracowitości

[Obrazek: 1018.png]
#32
Ametyst Faradobus napisał(a):Tu z wyprzedzeniem musimy też uwzględnić kwestię taboru, bo pewnie nie mamy takich wagonów, które normalnie służą do przewożenia ludzi i żywego inwentarza na dachach.
Chyba się Tobie, Karolu nasza Anatolia z Dżamahiriją pomyliła... Anatolia to część Rzeszy, a więc cywilizacja, dobrze funkcjonujący przemysł itd. Jeśli chodzi o transport towarów, a więc i "żywego inwentarza" to zajmuje się tym od jakiegoś czasu spółka BNSF. Natomiast jeśli chodzi o transport pasażerski, dalekobieżny to moim zdaniem może to pozostać w gestii BLK, której linie na skutek powstania swego czasu Dżamahiriji się znacznie skróciły na macierzystej wyspie, a więc ma "moce przerobowe".

Na Anatolii problemem są długie i niezeelektryfikowane (jeszcze... ale elektryfikacja tak długich linii jeszcze potrwa, a na razie się jeszcze nie rozpoczęła) linie kolejowe, a więc potrzebny jest stosowny tabor i takowy w sumie mamy opracowany - właśnie pod kątem komunikacji kolejowej na Anatolii. Są to lokomotywy spalinowe i wagony przystosowane do szybkich, a pozbawionych elektryfikacji linii.

Zadaniem na najbliższy czas powinni być:

- uaktualnienie kwestii przewozów pasażerskich na terenie Wyspy Bialeńskiej (informacje na stronie są nieaktualne, bo dotyczą czasów sprzed powstania DB) oraz wprowadzenie takowych na terenie Anatolii.

- Opracowanie analogicznych jak to ma miejsce w przypadku Kolei Rzeszy (oraz Kolei Havańskiej na Wyspach Przyjaźni) schematów tras kolejowych, wraz z odległościami (na razie są to informacje szczątkowe i rozrzucone na różnych mapach).

Natomiast jak najbardziej można dodatkowo stworzyć linie lokalne, które będą prowadzone przez Koleje Rzeszy - w tym przypadku powstałoby rozdzielenie zadań czyli transport pasażerski dalekobieżny pozostałby w rękach BLK, a krótsze i lokalne linie byłoby prowadzone przez Koleje Rzeszy. Natomiast transportem towarowym będzie zajmowała się spółka BNSF.
Marszałek Wielki Ronon Dex
Wiceprezydent Republiki Bialeńskiej
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Elektor - Prefekt Departamentu Lisewskiego, Posiadacz Lenna Razorno i  Zarządca Lenna Venomania
Miecznik Port Arthurberg
Przewodniczący Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_11_20_1_05_11.png]
#33
Tak, my z Rononem musimy chronić swoje interesy jeśli chodzi o przewozy towarowe. Krótko mówiąc jeśli chodzi o Koleje Rzeszy to plan na najbliższy czas jest taki:

- uruchomienie Kolei Nadmorskiej (1 maja)
- budowa Kolei Pomorskiej (jakoś w maju)
- budowa linii Wolnograd - Apfelbaumstadt - Kościelisko (maj/czerwiec)
- budowa dwóch linii na Anatolii (np jedna na wschodzie, a druga na zachodzie) łączących główne miasta i lenna (maj/czerwiec)

Z kolei linią transanatolijską powinny zająć się wspólnie BLK oraz BNSF.
prof. net. mgr gen. bryg. rez.
Ametyst Faradobus

Prezydent Republiki Bialeńskiej, Lider Ludu, Lew Wolnogradu,
Sułtan Faradobaju, Kniaź Jaruzelimy, Uosobienie Pracowitości

[Obrazek: 1018.png]
#34
Ametyst Faradobus napisał(a):Z kolei linią transanatolijską powinny zająć się wspólnie BLK oraz BNSF.
Generalnie to już się (nieco w domyśle... ale plany są i linie w budowie) dzieje. Generalnie jako Dyrektor BLK oraz udziałowiec BNSF proponuję czytelny podział kompetencji:

1/ BLK, zajmie się transportem pasażerskim dalekobieżnym, przy wykorzystaniu szybkich pociągów elektrycznych (tam gdzie linie są zeelektryfikowane) lub spalinowych (Anatolia).

2/ BNSF, zajmie się transportem towarowym, w zasadzie zarówno na Anatolii, jak i na terenie Rzeszy na Wyspie Bialeńskiej.

3/ Koleje Rzeszy, zajmą się lokalnymi przewozami pasażerskimi na terenie Rzeszy (w zasadzie tylko na terenie Półwyspu Lisewskiego także przewozem towarów, ale to z przyczyn izolacji od reszty Rzeszy).

Oczywiście zawsze jeszcze można powołać jakąś kolej na terenie Dżamahiriji - w tym przypadku odpowiedniej klimatem do siermiężności tego skomunizowanego rejonu. Lokomotywy parowe by się znalazły, jakiś odpowiednio przestarzały tabor również. No powiedzmy gdzieniegdzie mogłoby tam się pojawić coś spalinowego, ale stare i tylko w pewnym procencie.
Marszałek Wielki Ronon Dex
Wiceprezydent Republiki Bialeńskiej
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Elektor - Prefekt Departamentu Lisewskiego, Posiadacz Lenna Razorno i  Zarządca Lenna Venomania
Miecznik Port Arthurberg
Przewodniczący Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_11_20_1_05_11.png]
#35
No tak, ja też to dokładnie w ten sposób widzę. Ewentualnie BLK mogłaby uruchomić jakieś okazyjne "awaryjne" połączenia do Dżamahiriji. Coś jak ten słynny pociąg do Krosna, który jeździ raz w tygodniu, ale jeździ.
prof. net. mgr gen. bryg. rez.
Ametyst Faradobus

Prezydent Republiki Bialeńskiej, Lider Ludu, Lew Wolnogradu,
Sułtan Faradobaju, Kniaź Jaruzelimy, Uosobienie Pracowitości

[Obrazek: 1018.png]
#36
Ametyst Faradobus napisał(a):Ewentualnie BLK mogłaby uruchomić jakieś okazyjne "awaryjne" połączenia do Dżamahiriji.
Bialeńskie Linie Kolejowe - Oddział Dżamachirija Bialeńska (BLK-DB) czyli kolej w stylu retro... Big Grin
Marszałek Wielki Ronon Dex
Wiceprezydent Republiki Bialeńskiej
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Elektor - Prefekt Departamentu Lisewskiego, Posiadacz Lenna Razorno i  Zarządca Lenna Venomania
Miecznik Port Arthurberg
Przewodniczący Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_11_20_1_05_11.png]
#37
Transdżamahirijskie Linie Kolejowe (TLK).
prof. net. mgr gen. bryg. rez.
Ametyst Faradobus

Prezydent Republiki Bialeńskiej, Lider Ludu, Lew Wolnogradu,
Sułtan Faradobaju, Kniaź Jaruzelimy, Uosobienie Pracowitości

[Obrazek: 1018.png]
#38
Zaczynam planować aktualny przebieg tras Bialeńskich Linii Kolejowych, na początek na terenie Wyspy Bialeńskiej (uzgodnienia BLK-NBSF dotyczące Anatolii nastąpią w "drugim terminie"). Oczywiście będą one okrojone w porównaniu z tym, co było pierwotnie i przed podziałem kraju na Rzeszę i Dżamahiriję. Generalnie w związku z powstaniem lokalnych linii kolejowych, w ramach Kolei Rzeszy - Bialeńskie Linie Kolejowe skupią się na szybkich, dalekobieżnych połączeniach pasażerskich. na Wyspie Bialeńskiej, gdzie trasy kolejowe są zeelektryfikowane i od początku były tworzone pod "szybka kolej" będą to elektryczne zespoły trakcyjne w rodzaju RT EZT-D3 (użytkowane od dawna), które z czasem zostaną zastąpione lub przynajmniej uzupełnione przez nieco mniejsze RT EZT-D5 (trasy uległy skróceniu, a więc te ostatnie będą lepiej spełniały swoją rolę). Na Anatolii komunikację dalekobieżną będą realizowały pociągi z szybkimi lokomotywami spalinowymi z rodzaju RT LS-8P.

[Obrazek: LuXaWjg.png]

[Obrazek: ZE2zOxb.png]
Przyszłość BLK na Wyspie Bialeńskiej czyli RT EZT-D5

[Obrazek: octlOJk.png]

[Obrazek: 3Jv5ZUm.png]
Przyszłość BLK na Anatoliij czyli RT LS-8P i wagony RT WP-8

Gdyby BLK miała utrzymywać jakąś komunikację na terenie DB to zapewne będzie to wyglądało tak...

[Obrazek: KLxFpd9.png]

... ewentualnie tak:

[Obrazek: 1SXZXfy.png]

Tutaj mamy starą (i nieaktualną) mapę linii kolejowych BLK i pojawia się pytanie czy Koleje Rzeszy przejmą kwestie transportu lokalnego na Półwyspie Południowym?


Czy tworzymy kolejną kolej w ramach Kolei Rzeszy? Wtedy BLK za pomocą szybkich pociągów elektrycznych łączyłaby Największe miasta na Wyspie Bialeńskiej, a te "czarne" linie przejęły by Koleje Rzeszy. Oczywiście sieć BLK zostałaby stworzona tak, aby łączyła się w węzłowych stacjach z kolejami lokalnymi, co miałoby umożliwić przesiadanie się do pociągów o zasięgu lokalnym.
Marszałek Wielki Ronon Dex
Wiceprezydent Republiki Bialeńskiej
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Elektor - Prefekt Departamentu Lisewskiego, Posiadacz Lenna Razorno i  Zarządca Lenna Venomania
Miecznik Port Arthurberg
Przewodniczący Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_11_20_1_05_11.png]
#39
Generalnie taki jest plan i już o tym mówiłem. Kiedy zamkniemy sprawę Kolei Nadmorskiej na Półwyspie ma powstać Kolej Pomorska albo coś w tym stylu. Trasa mogłaby prowadzić od Nowej Auttery do Nowego Ab'Dorst, a stamtąd dookoła Półwyspu. Ewentualnie możemy dwie linie - jedną na Pomorzu północny, a drugą na Półwyspie. No ale o tym będę myślał kiedy otworzymy Nadmorską i kiedy zrobisz szkic tras BLK, abym wiedział gdzie trzeba łatać braki.

Co do BLK to warto by pomyśleć, które trasy na terenie Dżamahiriji utrzymujemy.

Cytat:Największe miasta na Wyspie Bialeńskiej, a te "czarne" linie przejęły by Koleje Rzeszy. Oczywiście sieć BLK zostałaby stworzona tak, aby łączyła się w węzłowych stacjach z kolejami lokalnymi, co miałoby umożliwić przesiadanie się do pociągów o zasięgu lokalnym.

No tak, to by było logiczne. Podobnie linie Kolei Rzeszy obejmowałyby też większe miasta tak, aby można się tam było przesiadać do BLK. Przykładowo: jadę z Wolnogradu do Nowej Auttery i stamtąd Koleją Nadmorską mogę dostać się do Burzyna.
prof. net. mgr gen. bryg. rez.
Ametyst Faradobus

Prezydent Republiki Bialeńskiej, Lider Ludu, Lew Wolnogradu,
Sułtan Faradobaju, Kniaź Jaruzelimy, Uosobienie Pracowitości

[Obrazek: 1018.png]
#40
Ametyst Faradobus napisał(a):Trasa mogłaby prowadzić od Nowej Auttery do Nowego Ab'Dorst, a stamtąd dookoła Półwyspu. Ewentualnie możemy dwie linie - jedną na Pomorzu północny, a drugą na Półwyspie. 
Moim zdaniem najważniejszy (w sensie w pierwszej kolejności) w tym momencie jest Półwysep Południowy - bo tam są torowiska (niewiele trzeba dobudować) i sporo mniejszych miejscowości. Ten element Kolei Rzeszy powinien znajdować się pomiędzy Nowym Ab’dorst oraz Apfebaumstadt (niewielka rozbudowa istniejących linii z Bern do Apfebaumstadt), z odnogą do Królikowa, które byłoby stacją przesiadkową na trasie z Wolnogradu. Ten element powinien jeszcze obejmować linię do Ptaszyna i Adamca (czyli znowu stacja przesiadkowa na trasie z Wolnogradu do Nowej Auttery (choć sama linia mogłaby się zaczynać w Nowej Autterze i przebiegać przez Nowy Ab’dorst).
Marszałek Wielki Ronon Dex
Wiceprezydent Republiki Bialeńskiej
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Elektor - Prefekt Departamentu Lisewskiego, Posiadacz Lenna Razorno i  Zarządca Lenna Venomania
Miecznik Port Arthurberg
Przewodniczący Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_11_20_1_05_11.png]




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości