• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Budowa Gwardii Razorna
#1
Powoli przystępuję do budowy Gwardii Razorna. To taki temat "roboczy"... dla ewentualnych uwag, pomysłów, zastrzeżeń itd.

Ponieważ chodzi bardziej o klimat niż o dublowanie Sił Zbrojnych RB to postanowiłem, że przynajmniej w większości będzie to klimat lat 30-tych i pierwszej połowy 40-tych. Zgodny z ustawą kontyngent 5000 ludzi zamierzam podzielić na mniej więcej trzy równe części czyli na formacje lądową, lotniczą i morską... chociaż mam plan by wydzielić pewną grupę i zrobić jakąś formację typowo reprezentacyjną.

Moje lenno nie jest wielkie... to obszar około 12 tys. km2 z wybrzeżem o długości niecałych 200 km. W dużym stopniu oprę się więc na lotnictwie, które przy tych odległościach oraz przy fakcie, że Bialenia ma silne lotnictwo - nie musi być współczesne i może służyć "klimatowi". Samoloty z okresu pierwszej połowy lat 40-tych wystarczą do patrolowania i ochrony ludności przed jakimiś formacjami przestępczymi czy "rewolucyjnymi" oraz ewentualnym piractwem. Nie wspominam już nawet, że po prostu mi się podobają i są dla mnie bardziej "klimatyczne" niż maszyny współczesne. Wolę stare myśliwce z okresu DWS niż nowoczesne śmigłowce szturmowe. Podobnie z jednostkami morskimi... nie zamierzam iśc w kierunku współczesnych fregat z uzbrojeniem rakietowym. Mogę posiadać jednostki nowoczesne do wyporności 3000 ton czyli dwukrotnie większe jeśli chodzi o takie sprzed 1945... ale na lekki krążownik raczej się nie "szarpnę". Wystarczy jakiś niszczyciel z lat 40-tych i pomniejsze jednostki.

Na pierwszy ogień idzie lotnictwo... Przy samolotach z założonego okresu nie muszą to być eskadry rozbudowane logistycznie. Na jeden operacyjny samolot wystarczy 10 ludzi, bo przecież w Razornie jest od dawana jeden z zakładów RAT (zakłady lotnicze) - który nie dość, że te samoloty zbuduje, to będzie prowadził ich remonty. W końcu Gwardia Lenna to prywatne przedsięwzięcie, a więc moje prywatne przedsiębiorstwo może się zając sprzętem.

Zapewne powstanie z 5-6 eskadr (ale mniejszych niż te, które mamy w SP) po 12 operacyjnych samolotów. Dwie będą zajmowały się ochroną wybrzeża, dwie obszaru lądu... a i coś dla samego "klimatu" i przyjemności własnej (lubię polatać) powstanie z jakimiś maszynami z lat 30-tych. Choć może poświęcę trochę przydziałowego kontyngentu na lądzie i rozbuduje to gwardyjskie lotnictwo... To więcej możliwości, bo i w gości można się udać, pokazy w locie robić... 

Na razie jestem w fazie testowania sprzętu i kombinacji jaki mi się najbardziej nada... i co zlecić do produkcji.

Do pilnowania mojego prawie 200-kilometrowego wybrzeża zapewne wybiorę jako realowy wzorzec Beaufigtera w wersji Mk.21.

[Obrazek: LpxXXM3.png]

[Obrazek: mo6u7Ow.png]


Wspierać go będą maszyny wzorowane na Spitfire'ach... akurat nigdy nie powalały zasięgiem, ale przy 200-kilometrowym wybrzeżu wystarczą w zupełności.

[Obrazek: 2FwTzJe.png]


[Obrazek: kXhsY9J.png]

Na ląd szykuje na pewno odpowiedniki realowych Mustangów... ich spory zasięg mi się przyda gdybym chciał w gości do kogoś na Anatolie polecieć.

[Obrazek: KPrS9tj.png]

[Obrazek: zJFKdcX.png]

Dalej to się zastanawiam jeszcze... Ze względu na to, że ten samolot mi się po prostu zawsze podobał - a był niedoceniony (choć nie wszędzie) i niezły na małych wysokościach to testuję sobie Airacobrę.

[Obrazek: rgcbhgQ.png]

[Obrazek: EU36rT2.png]

Nie zapadły jeszcze decyzje finalne, ale trwają testy maszyn - kandydatów do służby w lotniczej części Gwardii Razorna. Wizerunek samolotów też nie jest finalny - to tylko wstępne testy, poza znakiem rozpoznawczym Gwardii Razorna, który zatwierdziłem już oficjalnie, to pewnie jeszcze niejedno się zmieni na tych maszynach. Malowanie zapewne nieco, numeracja jest wstawiona jeszcze bez uwzględnienia jakiejkolwiek organizacji eskadr, a i pewnie jakieś godła się pojawią.

Przy okazji ten zabawy - zastanawiam się czy "skutkiem ubocznym" nie będzie czasami jakieś "Muzeum Lotnicze" czyli jakiś twór z maszynami z przedinternetowej historii Bialenii.

A może jakiś cykliczny i "historyczny" Air Show w Razornie się będzie odbywał?
PREZYDENT REPUBLIKI BIALEŃSKIEJ
Marszałek Wielki Ronon Dex
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Wielki Kniaź - posiadacz lenna Razorno
Członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_10_19_11_09_12.png]
#2
Na chwilę obecną plany są takie by Gwardia Razorna miała mieć w dużym stopniu chrakter lotniczy. Podział mojego 5-tysięcznego kontyngentu planuję następująco:

1/ Lotnictwo Gwardii - 2500 ludzi:
- skrzydło myśliskie (4 eskadry)
- skrzydło myśliwsko-bombowe (4 eskadry)
- skrzydło morskie (4 eskadry)
- dywizjon specjalny (2 eskadry)
- 3 lotniska (każde z kompanią obsługi)

2/ Flotylla okrętów gwardii - 1200 ludzi:
- eskadra niszczycieli (2 jednostki)
- eskadra kutrów torpedowych i artyleryjskich (12 jednostek)
- obsługa portu.

3/ Samodzielny batalion zmechanizowany - 1000 ludzi.
- dowództwo i kompania dowodzenia
- 2 kompanie piechoty zmechanizowanej
- kompania czołgów (raczej lekkich)
- kompania samochodów pancernych
- kompania wsparcia

4/ Gwardia przyboczna - 300 ludzi
- do zadań reprezentacyjnych i honorowych

Zgodnie z wcześniejszymi zamiarami technicznie połowa lat 40-tych... za wyjątkuej Gwardii Przybocznej... bo będzie ona występowała różnie, paradnie to raczej w mocno historycznym wizerunku.

Wrócę z urlopu to wydam stosowny "edykt" i przystąpię do detali sprzętowo-organizacyjnych.
PREZYDENT REPUBLIKI BIALEŃSKIEJ
Marszałek Wielki Ronon Dex
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Wielki Kniaź - posiadacz lenna Razorno
Członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_10_19_11_09_12.png]
#3
W związku z wydaniem edyktu oficjalnie przystępuje się do wyboru odpowiedniego sprzętu lotniczego.

Ponieważ na terenie lenna znajduje się dyrekcja i jeden z oddziałów Zakładów Lotniczych Ronon Air Tech podjęto decyzję by to rodzima, będąca własnością Wielkiego Kniazia Ronona Dex przedstawiła ofertę na odpowiednie samoloty dla Lotniczej Gwardii Razorna.

W pierwszej kolejności dokonano wyboru podstawowego lądowego samolotu myśliwskiego dla RGAF.

Firma RAT przestawiła kilka propozycji, część z nich była związana również w potencjalnymi kontraktami na sprzęt dla innych gwardii - głównie gwardii lenna Venomania należącego do Andrzeja Swarzewskiego.

Przedstawiona oferta objęła cztery samolotu tej klasy:

1/ RAT F-551M4 - będącym odpowiednikiem realowego samolotu P-51D Mustang.
2/ RAT F-443M5 - będącym odpowiednikiem realowego samolotu Tempest Mk.V
3/ RAT F-438M9 - będącym odpowiednikiem realowego samolotu Spitfire Mk.IX
3/ RAT F-539M14 oraz M15 - będącymi odpowiednikami realowych samolotów P-39N i Q Airacobra
4/ RAT F-190M4 i M5 - będącymi odpowiednikami realowych samolotów FW-190A4 i A5

F-551 powstał na zamówienie dla gwardii Andrzeja Swarzewskiego, a F-190 jest propozycją dla lotnictwa sąsiedniego lenna Lisendorff. Trzy pozostałe maszyny (F-438, F-443 i F-539) zostały przygotowane specjalnie jako propozycja dla Gwardii Razorna.

Po wstępnym porównaniu konstrukcji do dalszego etapu przeszły dwie propozycje RAT czyli F-551M4 i F-443M5. Pozostałe maszyny odrzucono, albo ze względu na słabe osiągi (F-539), albo ze względu na fakt, że miały gorsze możliwości atakowania celów naziemnych (FW-190 i F-438). Było to podyktowane faktem, że mając ograniczone możliwości zarówno ilościowe, jak i sprzętowe Gwardia Razorna nie będzie miała na wyposażeniu typowych i większych samolotów bombowych. Stosunkowo niewielka ilość samolotów, możliwych do posiadania przez gwardię - wymusza ich uniwersalizm.


RAT F-551M4

[Obrazek: vmBwylB.png]
 
RAT F-443M5

[Obrazek: 95rk5eq.png]

Po serii testów Lotnicza Gwardia Razorna postanowiła jako typ podstawowy wybrać samolot RAT F-443M5.

Oba samoloty spełniały wymagania postawione przez RGAF, a wybór był trudny i budził wiele emocji...

Samolot F-443M5 jest samolotem o większej masie zarówno własnej, jak i startowej od F-551M5, jest też wyposażony w mocniejszy silnik. maksymalna prędkość obu samolotów jest bardzo zbliżona (700 km/h), ale M-443M5 osiąga maksimum osiągów na pułapie nieco ponad 5000 metrów, a F-551M4 na wysokości ponad 7000 metrów. Ze względu na niewielkie rozmiary lenna oraz przeznaczenie maszyny również do patrolowania oraz atakowania celów naziemnych za korzystniejsze uznano osiąganie maksimum osiągów na niższym pułapie.

Samolot F-551M4 góruje dość znacząco nad F-443M5 zwrotnością oraz ma nieco większy zasięg i promień bojowy. Zaleta większego zasięgu jest znacząca na rozległych obszarach Anatolii, ale na terenie Półwyspu Lisewskiego, który jest samotną enklawą Rzeszy Bialeńskiej - nie ma to większego znaczenia, szczególnie że te różnice nie są duże. F-443M5 ma za to lepsze uzbrojenie - 4 działka 20 mm w porównaniu z 6 wkm 12,7 mm samolotu F-551M4. Może przenosić też cięższe bomby lotnicze... co prawda teoretycznie F-551M4 również może zabrać dwie bomby po 454 kg, ale jest to możliwe przy przeciążeniu maszyny, bo standardem dla tego samolotu są bomby 227 kg. Natomiast przenoszenie dwóch bomb po 454 kg jest standardem dla M-443M5 i nie odbywa się kosztem zmniejszenia zapasu paliwa.

W realu pierwowzór F-443M5 czyli Hawker Tempest Mk. V nie był zbytnio rozpowszechniony i jego użycie po wojnie trwało do 1953. Produkowany w znacznie większych ilościach P-51D, będący pierwowzorem F-551M4 był używany do końca lat 70-tych, a jeszcze pod koniec lat 60-tych brał udział w walkach powietrznych. Tyle, że w realu było to uwarunkowane w dużej mierze (poza dużą ilością wyprodukowanych maszyn) wpływami USA i utrata takowych przez WB. Zapewne gdyby Tempestów było więcej, a USA nie zasypało biedniejszych krajów swoim demobilem - to pewnie miałby podobne szanse na "długowieczność" jak Mustangi czy Corsairy. No, ale w v-świecie nie musimy stosować wszystkiego z reala - a więc Razorno wybrało F-443M5 czyli Tempesta.

Natomiast podjęto decyzję, że niewielka ilość F-551M4 (zapewne jeden klucz) zostanie przydzielona jednej z eskadr specjalnych, która będzie wyposażona w mieszany sprzęt i będzie stacjonowała na lotnisku w Razornie.

Ze względu na zalety F-443M5 w stosunku do F-438M9 (ten drugi jest maszyną zwrotniejszą w walce powietrznej, ale ma mniejszy udźwig i zasięg) postanowiono, że jedna z eskadr działających nad wodami przybrzeżnymi również otrzyma F-443M5).

F-443M5 w barwach przewidywanych dla eskadry
operującej nad wodami przybrzeżnymi Razorna.

[Obrazek: j6KyX1I.png]
PREZYDENT REPUBLIKI BIALEŃSKIEJ
Marszałek Wielki Ronon Dex
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Wielki Kniaź - posiadacz lenna Razorno
Członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_10_19_11_09_12.png]
#4
Po ustaleniu jako będzie podstawowy typ samolotu myśliwskiego, który będzie stanowił wyposażenie 4 eskadr należących do 1. Skrzydła Myśliwskiego - Gwardia Razorna stanęła przed kolejnym wyborem... Wyboru maszyn dla 2. Skrzydła Bombowo-Rozpoznawczego oraz 3 Skrzydła Morskiego.

Pierwotnie planowano aby dwie eskadry 2. Skrzydła miały zostać uzbrojone w lekkie dwusilnikowe samoloty bombowo-szturmowe RAT A-520M9 czyli odpowiednik realowych maszyn Douglas A-20G.

[Obrazek: iFljv9c.png]

[Obrazek: J71UoYZ.png]
Lekki samolot bombowo-szturmowy A-520M9


Jednak pod wpływem wytwarzania samolotów F-504M4 z przeznaczeniem dla Venomanii, padła propozycja aby maszyny tego typu wprowadzić również w Lotniczej Gwardii Razorna.

Dokonano więc prób porównawczych samolotów A-520M9 oraz F-504M4...

Dwusilnikowy, trzymiejscowy A-520M9 ma taki sam udźwig bomb (1800 kg) jak jednosilnikowy i jednomiejscowy F-504M4 - przy czym ten drugi ma znacznie większą prędkość (718 w porównaniu do 523 km/h), większy pułap operacyjny (12600 m w porównaniu do 7200 m). Do tego uzbrojenie lufowe służące również atakowania celów naziemnych składa się 6 wkm 12,7 mm w obu samolotach. Co prawda A-520M9 ma jeszcze uzbrojenie obronne (wieżyczka z dwoma wkm na grzbiecie kadłuba oraz km w tylnej, dolnej części kadłuba), ale F-504M4 takowego nie potrzebuje, bo w sumie jest przecież samolotem myśliwskim. Nie potrzebuje więc też eskorty podczas działań, bo po pozbyciu się bomb może toczyć normalną walkę powietrzną

[Obrazek: E3VyYWV.png]
F-504M4 z pełnym uzbrojeniem podwieszanym w postaci bomby o masie 907 kg pod kadłubem, dwóch bomb o masie 454 kg na podwieszeniach u nasady skrzydeł oraz ośmioma pociskami rakietowymi 127 mm pod skrzydłami.

Dodatkową zaletą jest fakt, że samolot F-504M4 jest jednomiejscowy i jednosilnikowy... liczebność eskadry takich (12 + 4) maszyn to 16 pilotów oraz 84 członków personelu naziemnego, w porównaniu z 48 członków załóg A-520M9 oraz 112 członków naziemnego personelu. Przy ograniczonej liczebności gwardii lennej, rezygnacja z maszyn wymagających większej ilości załóg i liczniejszego personelu naziemnego umożliwia zwiększenie liczby eskadr z 15 do 16.

Wybór padł więc na samolot F-504M4 - w który mają zostać wyposażone dwie eskadry 2. Skrzydła Bombowo-Rozpoznawczego czyli ma to być łącznie 32 maszyny operacyjne i 8 zapasowych.


[Obrazek: T8ILQiN.png]
F-504M4 w malowaniu przewidzianym dla 2 Skrzydła Bombowo-Rozpoznawczego.

2. Skrzydło ma pełnić jednak role również rozpoznawczą czyli musi mieć samoloty przydatne do patrolowania obszaru powietrznego. Jednomiejscowe maszyny są dobre w walce, ale przy rozpoznaniu dodatkowy członek załogi (oprócz pilota zajętego pilotowaniem) jest przydatny.

Podjęto więc decyzję o wyposażeniu dwóch pozostałych eskadr w samoloty dwumiejscowe... Ponieważ od samego początku do służby patrolowej na morzu był rozpatrywany samolot FB-439M21 (odpowiednik Beaufigter'a) to naturalnym było wypróbowanie go w roli samolotu do patrolowania nad lądem.

[Obrazek: WZ37HZ2.png]


Zaletą takiego rozwiązania jest też fakt, że samolot powstały pierwotnie jako ciężki myśliwiec ma silne uzbrojenie lufowe (4 działka 20 mm oraz 4 km-y 7,62 mm) oraz pod skrzydłami może przenosić dwie bomby po 454 kg.

Planuje się wyposażenie jednej eskadry 2. Skrzydła w tego typu maszyny...

Skrzydło jednak ma liczyć (podobnie jak pozostałe) cztery eskadry, a ponieważ założenie połowy lat 40-tych wyklucza śmigłowce to potrzebny jest również samolot do patrolowania na małej wysokości i przy małej prędkości lotu.

W tym przypadku znowu sięgnięto do samolotu opracowanego dla 3.Skrzydła, które ma operować nad wodami i mieć również możliwość w części operować z pokładu okrętów (jeżeli takowe okręty lotnicze w Rzeszy zostaną wprowadzone). W firmie RAT zamówiono więc lądową odmianę bombowca nurkującego i samolotu rozpoznawczego RB-524 (odpowiednik realowego SBD)... która została oznaczona A-524M6 (odpowiednik realowego A-24).

[Obrazek: sFAYqDT.png]
A-524M6

Jest to jednosilnikowy, dwumiejscowy samolot pełniący zarówno role maszyny rozpoznawczej, jak i bombowca nurkującego. Samolot nie ma imponujących osiągów (prędkość max 410 km/h i pułap operacyjny 7780 m), ale ma duży zasięg (1794 km... do przebazowania ponad 2500 km) oraz może długotrwale patrolować obszary z niewielką prędkością.

Jako bombowiec nurkujący może zabrać 1020 kg bomb i dzięki bardzo wydajnym hamulcom aerodynamicznym i specjalnemu wysięgnikowi przemieszczającej bombę poza krąg śmigła może dokonywać precyzyjnych bombardowań w ostrym, prawie pionowym nurkowaniu.

[Obrazek: ZpovgpK.png]

A-524M6 w malowaniu przewidzianym dla samolotów 2. Skrzydła Bombowo-Rozpoznawczego.
PREZYDENT REPUBLIKI BIALEŃSKIEJ
Marszałek Wielki Ronon Dex
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Wielki Kniaź - posiadacz lenna Razorno
Członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_10_19_11_09_12.png]
#5
Wobec dokonania wyboru sprzętu dla 1 i 2 Skrzydła Lotniczej Gwardii Razorna pozostały już tylko kwestie ustalenia maszyn dla 3 i 4 Skrzydła.

3 Skrzydło jest przewidziane do operowania nad wodami otaczającymi lenno, a więc oprócz odpowiedniego doboru samolotów należało też dopasować malowanie odpowiednie do latania nad wodami.

Od samego początku rozpoczęcia formowania Gwardii w zasadzie pewnym wyborem był samolot FB-439M21 (odpowiednik z reala to późne wersję Beaufightera) - czyli dwusilnikowa maszyna myśliwsko-bombowa i rozpoznawcza. Samolot ten powstał pierwotnie jako ciężki myśliwiec, a znacznie bardziej przydatny kazał się w innych zastosowaniach. Wybór tej maszyny był podyktowany m.in. możliwością przenoszenia torpedy lotniczej oraz silnym uzbrojeniem lufowym.

[Obrazek: p0tAv6I.png]
Klucz FB-439M21 uzbrojony w torpedy.

Jednocześnie prowadzono próby z malowaniem samolotu. Pierwotne malowanie na dość jasny kolor zostało po serii testów zastąpione przez znacznie ciemniejsze. Uznano, że lepiej maskuje samoloty na tle stosunkowo ciemnych wód otaczających Półwysep Lisewski.

[Obrazek: ZXuqZ72.png]
Samoloty FB-439M21 podczas testów różnego typu malowania.

Drugim w zasadzie pewnym wyborem był pokładowy samolot rozpoznawczo-bombowy RB-524M5 (odpowiednik z reala SDB-5) - zresztą jego lądowa odmiana czyli A-524M6 została wybrana do uzbrojenia jednej eskadry w 2 Skrzydle. Przeznaczeniem tego samolotu będzie patrolowanie wybrzeża na stosunkowo niewielkich pułapach czym będzie uzupełniał patrolowanie przez FB-439M21 latające na wyższych pułapach. Oprócz roli rozpoznawczej RB-524M5 jest również skutecznym bombowcem nurkującym.

[Obrazek: GX9KLx8.png]
Para RB-524M5 uzbrojona w 3 bomby po 227 kg w locie nad morzem.

Wyposażenie dla dwóch eskadr zostało więc wybrane... pozostał wybór sprzętu dla kolejnych dwóch, mających pełnić rolę eskadr myśliwskich. Na samym początku uzbrojeniem jednaj z eskadr miał być samolot F-438M9 (odpowiednik realowego Spitfire Mk.IX), a drugiej jakiś myśliwiec pokładowy i tutaj pierwotnie faworytem był F-504 (odpowiednik realowego F6F Hellcat).

Koncepcja jednak uległa zmianie po przyjęciu jako podstawowego myśliwca F-443M5 (odpowiednik Tempesta Mk.V) i to ten samolot planowano jako uzbrojenie dla jednej z eskadr 3 Skrzydła. Wyposażeniem drugiej miał być teraz F-504M4, który w między czasie zaczął być produkowany przez RAT na potrzeby Venomanii.

[Obrazek: AZfQ2Jk.png]
F-504M4

Jednak sytuacja nieco się zmieniła po ustaleniu, że w 2 Skrzydle nie będzie dwusilnikowych samolotów bombowych z 3 lub nawet 4-osobowymi załogami, ale właśnie będzie bazowało na F-504M4 - które mają zdolność do przenoszenia ładunku bombowego o masie 1800-2000 kg.

Tym samym przy niezmienionej liczebności można było utworzyć nie 15, a 16 eskadr. Zadecydowano, że obie eskadry 3 Skrzydła zostaną wyposażone w samoloty F-504M4 (tym samym skład 3 Skrzydła stał się identyczny z 2 Skrzydłem).

[Obrazek: VPRnv2J.png]
Klucz F-504M4 w locie nad morzem.

Natomiast samoloty F-443M5 planowane dla jednej z eskadr 3 Skrzydła - zostaną umieszczone w dodatkowej eskadrze 4 Skrzydła. Ta eskadra w zamyśle będzie stacjonować na lotnisku w Razornie i pełnić role obrony powietrznej stolicy lenna oraz w razie potrzeby wspierać "myśliwsko" 3 Skrzydło. Z tego powodu F-443M5 przeznaczone dla 4 Skrzydła otrzymają bardziej uniwersalne malowanie.

[Obrazek: vDHZppv.png]
F-443M5 - w malowaniu przewidzianym dla tych maszyn służących w 4 Skrzydle.


4 Skrzydło zresztą będzie bardzo nietypowe - poza wspomnianą eskadrą na F-443M5 będzie miało w swoim składzie jeszcze trzy nietypowe eskadry. Jedna z nich będzie w sumie jednostką bojową tylko z nazwy, bo będzie służyła obsłudze samolotów Wielkiego Kniazia... bowiem Pan na Razornie, wzorem realowego Księcia Monako (który gromadzi ciekawe samochody) będzie gromadził samoloty, na których zresztą będzie latał realizując zarówno swoje pasje, jak i konieczność przemieszczania się po kraju z racji pełnionych funkcji.

Pozostałe dwie eskadry będą miały mieszane wyposażenie lotnicze. Poszczególne klucze zostaną wyposażone w niektóre samoloty przyjęte do uzbrojenia w Lotniczej Gwardii Razorna (F-443M5 i F-504M4), jak również w maszyny, które były planowane, ale finalnie się nie "załapały" do służby czyli F-539M14 czy F-438M9 oraz w niektóre ciekawsze samoloty produkowane przez RAT dla innych gwardii lennych (np. F-551M4). Eskadry te będą pełniły role reprezentacyjne, eskortowe dla Wielkiego Kniazia i jego gości oraz zadania szkoleniowe - dając możliwość zapoznawania się pilotom z innymi typami samolotów.
PREZYDENT REPUBLIKI BIALEŃSKIEJ
Marszałek Wielki Ronon Dex
Dowódca Sił Zbrojnych Republiki Bialeńskiej
Wielki Kniaź - posiadacz lenna Razorno
Członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej

[Obrazek: 3_15_10_19_11_09_12.png]
[-] 1 użytkownik podziękował za ten post:
  • AndrzejSwarzewski




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości